11.02.2012

Første dag på jobb = Gjennomført

Dagene går så fort her i Orlando..
Tenk, har vært her i (nesten) 11 dager allerede, og siden blogging ikke akkurat faller meg naturlig - så blir det lenge mellom hver gang.

MEN! her kommer iallefall et lite innlegg !

De første dagene gikk bort i training-kurs, tradition-kurs, omvisninger og innkjøp til leiligheten.
I tillegg så har vi også fått tilbragt tid i alle parkene - føler meg som jeg er 6år igjen ! HERLIG !

Til de som kommer ned hit for å besøke meg : Gled dere!!!
Det er masse å finne på og masse å se !
* Epcot
* Magic Kingdom
* Animal Kingdom
* Hollywood studios
* Universal studios

....og det er bare noe av det jeg foreløbig har sett og opplevd !


I dag hadde jeg min første dag på jobb. Dagen startet tungt - da jeg klarte å skru av vekkerklokka i søvne, og våknet 15 min før bussen gikk! Men jeg klarte å ordne meg i rekordfart og rompa var planta på bussen til riktig tid.

Bilde 1 : tatt fra fyrverkeriet i Epcot - helt fantastisk, lyste opp hele himmelen og alt rundt.

Jeg er ansatt som Cast-member i Food&Beverage i den Norske paviljongen - og målet med oppholdet er å bli servitør, noe som  ikke skjer før om ca.5-6mnd.
Så vi starter "karrieren" med å jobbe i bakeriet "Kringla" og som seater og greater i restauranten Akershus.
I dag jobbet jeg i bakeriet. Dagen startet med opplæring i hvordan man åpner bakeriet, plasserer varer og hvordan vi jobber oss igjennom dagen.
Bunaden er også på plass! - ikke akkurat den delen av jobben jeg gledet meg mest til, men den er heldigvis mye lettere og tynnere enn de vi har hjemme - så det funker! haha

Jeg hadde ingen nerver, men var veldig spendt på hvordan opplegget var.
Kundemøtene gikk veldig bra, (eller.. de heter faktisk ikke kunder her - de heter gjester!) og det eneste jeg hadde å tenke på var å huske hva de forskjellige bakervarene inneholdt, lage forskjellige typer kaffe, servere øl og annen drikke. - og selvfølgelig SMILE! (som er den viktigste delen av uniformen)

I morgen skal jeg lære meg kassa, det kjenner jeg kan bli en litt større utfordring - men regner med det går like bra som i dag :)


Jeg kjenner at jeg i grunn ikke har noen voldsom hjemlengsel, det hjelper kanskje at jeg skyper med de hjemme ofte også, men gleder meg til å dele opplevelsen med de som kommer for å besøke meg.

Har hvert veldig heldig med gruppa jeg reiste over med også. Virkelig en flott gjeng!
- og i og med vi alle er i samme bås, kommer vi nok til å bli mer og mer som en familie etterhvert som ukene går...

Nå som kofferten endelig er pakket ut har det egentlig gått opp for meg at jeg faktisk bor her.
Det hele er ganske uvirkelig. Hvem hadde trodd at jeg skulle flytte til andre siden av verden for å jobbe i Disney World !? Det er (virkelig) : A dream come true !

Det var litt om det som skjer her i Florida.
Skriver nok mer en annen dag !

Have a magical day/evening !

- Marthe





2 kommentarer:

  1. Ser kjekt ut! Hva er "avarage" alder på de som jobber der?

    SvarSlett
  2. Hei! Dette er den eneste bloggen jeg har funnet som ikke er fra 2012 og lengre tilbake i tid! Jeg lurte litt på hvordan du søkte? Har lagt inn en elektronisk CV og driver og skriver cover letter og annen cv nå, men lurer på om det er noe mer som må til?

    svar gjerne på mail: martedevlin@gmail.com

    SvarSlett

Nye innlegg: